Chcesz założyć firmę, ale to, co cię powstrzymuje, to nisza rynkowa, którą wiesz, że musisz wybrać. I, szczerze mówiąc, może to być trudne: możesz wymienić wszystkie swoje zainteresowania i pasje, a i tak odejdziesz czując się tak, jakbyś nie trafił na tę wyjątkową rzecz, którą miałeś zrobić.
Jednak wywieranie takiej presji na siebie, aby wybrać odpowiednią niszę, może spowodować paraliż.
Oczywiście, chcesz zrobić swoje due diligence w wyborze rentownej firmy niszowej, ale lepiej wstać i działać, niż czekać na około. W ten sposób można przetestować pomysły, wcześniej wejść na rynek i wyciągnąć wnioski z sukcesów i porażek. W ten sposób, jeśli Twój pierwszy biznes nie ruszy, zawsze możesz wziąć to, czego nauczyłeś się z poprzednich prób i iść naprzód z nowymi pomysłami.
Jeśli masz trudności z podjęciem decyzji lub potrzebujesz więcej danych do pracy, skorzystaj z poniższych pięciu kroków, aby znaleźć swoją niszę.
Spis treści:
1. Zidentyfikuj swoje zainteresowania i pasje.
To może być coś, co już zrobiłeś. Ale jeśli tego nie zrobiłeś, natychmiast zrób listę 10 aktualnych zainteresowań i pasji.
Biznes nie jest łatwy, a w pewnym momencie będzie Cię testował. Jeśli pracujesz w obszarze, który Cię nie interesuje, Twoje szanse na rzucenie pracy znacznie wzrosną – zwłaszcza jako pierwszy właściciel firmy.
Nie oznacza to, że musisz znaleźć idealne dopasowanie. Jeśli jesteś pasjonatem jakiegoś aspektu prowadzenia biznesu, będziesz się go trzymał. Jeśli nie zależy Ci na temacie, możesz nie być w stanie znaleźć w nim dysku do wytrwałości.
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci określić, jakie są Twoje zainteresowania i pasje:
- Jak lubisz spędzać swój wolny czas? Co lubisz robić, kiedy nie robisz?
- Jakie czasopisma prenumerujesz? Jakie tematy najbardziej lubisz poznawać?
- Do jakich klubów lub organizacji należysz?
2. Zidentyfikuj problemy, które możesz rozwiązać.
Mając w ręku listę 10 tematów, możesz zacząć zawężać swoje opcje. Aby stworzyć rentowny biznes, musisz najpierw znaleźć problemy, których doświadczają Twoi docelowi klienci, a następnie określić, czy rzeczywiście możesz je rozwiązać. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zidentyfikować problemy w konkretnych niszach:
- Rozmowy w cztery oczy lub sesje pomysłów z Twoim rynkiem docelowym. Upewnij się, że znajdziesz lub stworzysz ramy do zadawania pytań, które pomogą Ci odkryć punkty bólu.
- Korzystaj z forów. Przeszukaj Quora lub znajdź fora związane z Twoją niszą, a następnie przyjrzyj się dyskusjom, które się odbywają. Jakie pytania zadają ludzie? Jakie mają problemy?
- Zbadajcie słowa kluczowe. Zbadaj różne kombinacje słów kluczowych w Google Trends i Google AdWords’ key word planner. To może pomóc w odkryciu popularnych terminów wyszukiwania związanych z punktami bólu.
3. Zbadaj swoją konkurencję.
Obecność konkurencji nie jest koniecznie czymś złym. W rzeczywistości może pokazać ci, że znalazłeś dochodową niszę. Ale musisz zrobić dokładną analizę konkurencyjnych stron. Stwórz nowy arkusz kalkulacyjny i zacznij rejestrować wszystkie konkurencyjne strony, które możesz znaleźć.
Następnie dowiedz się, czy nadal istnieje możliwość wyróżnienia się w tłumie. Czy nadal możesz oceniać swoje słowa kluczowe? Czy jest jakiś sposób na wyróżnienie się i stworzenie unikalnej oferty? Oto kilka znaków, że można wejść do niszy i odnieść sukces, nawet jeśli istnieją już inne strony, które ją obsługują:
- Zawartość niskiej jakości. Łatwo jest prześcignąć konkurencję w niszy, w której inni właściciele firm nie tworzą wysokiej jakości, szczegółowych treści, które służą odbiorcom.
- Brak przejrzystości. Wielu przedsiębiorców online zaburzyło całą branżę, tworząc autentyczną i przejrzystą obecność w niszy, w której inne strony są bez twarzy i nadmiernie korporacyjne.
- Brak płatnej konkurencji. Jeśli znalazłeś słowo kluczowe, które ma stosunkowo dużą objętość wyszukiwania, ale mało konkurencji i płatnej reklamy, na pewno istnieje możliwość, aby zdenerwować rynek.
4. Określ zyskowność swojej niszy.
Powinieneś mieć teraz całkiem niezłe pojęcie, do jakiej niszy się dostaniesz. Może nie zawęziłeś swojej listy do jednego obszaru tematycznego, ale prawdopodobnie znalazłeś kilka pomysłów, w których czujesz się całkiem dobrze. W tym momencie ważne jest, abyś wiedział, ile pieniędzy możesz zarobić w swojej niszy. ClickBank to świetne miejsce, aby rozpocząć poszukiwania.
Tak więc, przeglądaj najlepsze produkty w swojej kategorii. Jeśli nie możesz znaleźć żadnych ofert, to nie jest to dobry znak. Może to oznaczać, że nikt nie był w stanie spieniężyć tej niszy.
Jeśli Twoje wyszukiwanie znajdzie się w przyzwoitej liczbie produktów – ale nie w ich nadmiarze – masz szczęście. Zwróć uwagę na punkty cenowe, aby móc wycenić swoje własne produkty w sposób konkurencyjny.
Pamiętaj również, że nie musisz zaczynać swojej działalności od własnej oferty produktowej. Możesz współpracować z twórcami produktów, reklamodawcami i właścicielami witryn w swojej niszy, aby rozpocząć generowanie prowizji podczas pracy nad swoim unikalnym rozwiązaniem.
5. Sprawdź swój pomysł.
Jesteś teraz uzbrojony we wszystkie informacje potrzebne do wybrania niszy, a jedyne co ci pozostało to przetestować swój pomysł. Jednym z prostych sposobów na to jest ustawienie landing page’u do przedsprzedaży produktu, który rozwijasz. Można wtedy prowadzić ruch na tej stronie z płatną reklamą.
Nawet jeśli nie dostaniesz przedsprzedaży, to nie musi oznaczać, że nie jesteś w realnej niszy. To może być, że wiadomości nie jest całkiem w porządku, lub nie znalazłeś właściwą ofertę jeszcze. Korzystając z testów A/B split, możesz zoptymalizować konwersje i dowiedzieć się, czy jest coś, co powstrzymuje rynek docelowy od podjęcia działań.
Ostateczne przemyślenia
Po potwierdzeniu wykonalności niszy, zacznij rozwijać pełnowartościową stronę internetową. Będziesz chciał dowiedzieć się, jak stworzyć bloga i generować więcej ruchu na swojej stronie, aby zwiększyć swoje przychody i skalę.
Ale pamiętaj, że niekoniecznie jest to doskonały proces do znalezienia niszy. Będziesz chciał odrobić swoją pracę domową, ale jeśli utkniesz w fazie planowania, nigdy nie będzie faktycznie dostać się do rozpoczęcia. Jako przedsiębiorca, musisz stać się dobrym początkującym.
Jeśli uważasz, że znalazłeś pomysł na biznes, w który możesz się zaangażować, weź się w garść. Nauka i rozwój, które wynikają z działania, będą o wiele większe niż korzyści płynące z samego planowania.
Portal polskiej reklamy i poligrafii to centrum informacyjne oraz bank zasobów dla branży reklamowej, kreatywnej i poligraficznej. Publikuje artykuły warsztatowe, porady, prowadzi własny serwis informacyjny, forum i giełdę ofert. https://www.signs.pl/performance-seo-%E2%80%93-nowa-usluga-pozycjonowania-dla-sredniej-wielkosci-sklepow-internetowych,387081,artykul.html