Poniżej znajduje się przegląd siedmiu typowych źródeł finansowania dla nowych firm:
Spis treści:
1. Osobiste inwestycje
Rozpoczynając działalność gospodarczą, Twój pierwszy inwestor powinien być sobą – albo z własną gotówką, albo z zabezpieczeniem na majątku. Dowodzi to inwestorom i bankierom, że jesteś długoterminowo zaangażowany w swój projekt i gotowy do podjęcia ryzyka.
2. Pieniądze od rodziny
Są to pieniądze pożyczone przez małżonka, rodziców, rodzinę lub przyjaciół. Inwestorzy i bankierzy uważają to za „kapitał cierpliwy”, czyli pieniądze, które zostaną spłacone później, gdy zyski firmy wzrosną.
Pożyczając pieniądze miłosne, należy mieć tego świadomość:
- Rodzina i przyjaciele rzadko mają dużo kapitału
- Mogą chcieć mieć udziały w twoim biznesie
- Relacje biznesowe z rodziną lub przyjaciółmi nigdy nie powinny być traktowane lekceważąco.
3. Kapitał podwyższonego ryzyka
Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że kapitał podwyższonego ryzyka nie musi być przeznaczony dla wszystkich przedsiębiorców. Od samego początku należy mieć świadomość, że inwestorzy dostarczający kapitału wysokiego ryzyka poszukują przedsiębiorstw opartych na technologii oraz przedsiębiorstw o dużym potencjale wzrostu w takich sektorach, jak technologie informacyjne, komunikacja i biotechnologia. Inwestorzy typu venture capital zajmują w firmie pozycję kapitałową, aby pomóc jej w realizacji obiecującego, lecz obarczonego wyższym ryzykiem projektu. Wiąże się to z rezygnacją z części własności lub kapitału własnego w firmie na rzecz podmiotu zewnętrznego. Inwestorzy kapitału podwyższonego ryzyka oczekują również zdrowego zwrotu z inwestycji, często generowanego w momencie, gdy firma zaczyna sprzedawać akcje na rynku publicznym. Należy poszukiwać inwestorów, którzy wniosą odpowiednie doświadczenie i wiedzę do Twojej firmy. BDC posiada zespół ds. kapitału podwyższonego ryzyka, który wspiera wiodące firmy strategicznie pozycjonowane na obiecującym rynku. Podobnie jak większość innych firm venture capital, angażuje się on w przedsięwzięcia typu start-up z dużym potencjałem wzrostu, preferując skupienie się na dużych interwencjach, gdy firma potrzebuje dużej ilości finansowania, aby zaistnieć na swoim rynku.
4. Anioły biznesu
Aniołowie to na ogół zamożne osoby fizyczne lub emerytowani dyrektorzy firm, którzy inwestują bezpośrednio w małe firmy należące do innych. Często są oni liderami w swojej dziedzinie, którzy wnoszą nie tylko swoje doświadczenie i sieć kontaktów, ale także wiedzę techniczną i/lub wiedzę z zakresu zarządzania. Aniołowie zwykle finansują wczesne etapy działalności, inwestując od 25 000 do 100 000 dolarów. Institutional venture capitalists preferują większe inwestycje, rzędu 1 000 000 dolarów. W zamian za narażanie swoich pieniędzy na ryzyko, zastrzegają sobie prawo do nadzorowania praktyk zarządczych firmy. Konkretnie mówiąc, często wiąże się to z zasiadaniem w zarządzie i zapewnieniem przejrzystości. Anioły mają tendencję do utrzymywania niskiego profilu. Aby się z nimi spotkać, należy skontaktować się z wyspecjalizowanymi stowarzyszeniami lub przeszukać strony internetowe poświęcone aniołom. Krajowa Organizacja Kapitału Anioła (NACO) jest organizacją parasolową, która pomaga budować potencjał dla kanadyjskich inwestorów aniołów. Możesz zapoznać się z katalogiem członków tej organizacji, aby dowiedzieć się, z kim należy się skontaktować w Twoim regionie.
5. Inkubatory przedsiębiorczości
Inkubatory przedsiębiorczości (lub „akceleratory”) zasadniczo koncentrują się na sektorze wysokich technologii, zapewniając wsparcie dla nowych przedsiębiorstw na różnych etapach rozwoju. Istnieją jednak również lokalne inkubatory rozwoju gospodarczego, które koncentrują się na takich obszarach, jak tworzenie miejsc pracy, rewitalizacja oraz hosting i współdzielenie usług. Inkubatory zazwyczaj zapraszają przyszłe przedsiębiorstwa i inne nowopowstałe firmy do wspólnego korzystania z ich pomieszczeń, a także z ich zasobów administracyjnych, logistycznych i technicznych. Inkubator może na przykład współużytkować swoje laboratoria, aby nowa firma mogła rozwijać się i testować swoje produkty taniej przed rozpoczęciem produkcji. Generalnie, faza inkubacji może trwać do dwóch lat. Kiedy produkt jest już gotowy, przedsiębiorstwo zazwyczaj opuszcza teren inkubatora, aby wejść w fazę produkcji przemysłowej i jest samodzielne. Przedsiębiorstwa, które otrzymują tego typu wsparcie, często działają w sektorach nowoczesnych, takich jak biotechnologia, informatyka, multimedia czy technologia przemysłowa. MaRS – centrum innowacji w Toronto – posiada wybiórczą listę inkubatorów przedsiębiorczości w Kanadzie oraz linki do innych zasobów na swojej stronie internetowej.
6. Dotacje i subsydia rządowe
Agencje rządowe zapewniają finansowanie, takie jak dotacje i subsydia, które mogą być dostępne dla Twojej firmy. Na stronie internetowej Canada Business Network znajduje się obszerna lista różnych programów rządowych na poziomie federalnym i prowincjonalnym.
Kryteria
Uzyskanie dotacji może być trudne. Może istnieć silna konkurencja, a kryteria przyznawania dotacji są często rygorystyczne. Ogólnie rzecz biorąc, większość dotacji wymaga od Ciebie dopasowania funduszy, które otrzymujesz, a kwota ta jest bardzo różna, w zależności od tego, kto je otrzyma. Na przykład, dotacja na badania może wymagać od Ciebie znalezienia tylko 40% całkowitych kosztów.
Ogólnie rzecz biorąc, będziesz musiał je zapewnić:
- Szczegółowy opis projektu
- Wyjaśnienie korzyści płynących z Twojego projektu
- Szczegółowy plan pracy z pełnymi kosztami
- Szczegóły dotyczące odpowiedniego doświadczenia i wiedzy na temat kluczowych menedżerów
- Wypełnione formularze zgłoszeniowe w stosownych przypadkach
Większość recenzentów dokona oceny Państwa wniosku w oparciu o następujące kryteria:
- Znaczenie
- Podejście
- Innowacja
- Ocena wiedzy specjalistycznej
- Potrzeba dotacji
Niektóre z problematycznych obszarów, w których kandydaci nie otrzymują dotacji, to m.in:
- Badania/praca nie są istotne
- Nieistotne położenie geograficzne
- Kandydaci nie informują o znaczeniu swoich pomysłów
- Wniosek nie stanowi silnego uzasadnienia
- Plan badań nie jest skoncentrowany
- Jest nierealistyczna ilość pracy
- Fundusze nie są dopasowane
7. Kredyty bankowe
Kredyty bankowe są najczęściej wykorzystywanym źródłem finansowania dla małych i średnich przedsiębiorstw. Należy wziąć pod uwagę fakt, że wszystkie banki oferują różne korzyści, czy to w postaci spersonalizowanej obsługi, czy też niestandardowej spłaty. Dobrym pomysłem jest rozejrzenie się i znalezienie banku, który spełnia Twoje specyficzne potrzeby. Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś wiedzieć, że bankierzy szukają firm, które mają solidne doświadczenie i mają doskonały kredyt. Dobry pomysł to za mało; musi być poparty solidnym biznesplanem. Kredyty na rozpoczęcie działalności również zazwyczaj wymagają osobistej gwarancji od przedsiębiorców. BDC oferuje finansowanie początkowe dla przedsiębiorców w fazie rozruchu lub pierwszych 12 miesięcy sprzedaży. Możliwe jest również odroczenie spłaty kapitału na okres do 12 miesięcy.
Firma windykacyjna. Czym jest i na czym zarabia? http://4biznes.eu/2020/04/22/firma-windykacyjna-czym-jest-i-na-czym-zarabia/ Czasami firma ma problem z odzyskaniem swoich należności, a telefony i ponaglenia do swojego kontrahenta nie dają rezultatów. Przedsiębiorcy decydują się w takich sytuacjach skorzystać z firmy windykacyjnej, aby ponaglić dłużnika do spłaty zobowiązań i odzyskać swoje pieniądze. Jest to dobre rozwiązanie, które przynosi szybkie rezultaty.
Faktoring. Ile kosztuje oraz co wpływa na jego cenę. Krótki przewodnik. Wokół faktoringu narosło przez lata wiele mitów. Jednym z nich jest wysoka cena. Przedsiębiorcy, a zwłaszcza ci, którym odmówiono kredytu w banku, przekonują się jednak, że nie jest to prawda. Zwłaszcza nowym firmom łatwiej uzyskać finansowanie pozabankowe, w którym kluczowym kryterium jest powtarzalność sprzedaży. W przypadku odroczonych terminów płatności za fakturę sięgających nawet 120 dni, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na faktoring. Z jakimi zatem kosztami powinni się liczyć? http://www.akademiarozwojubiznesu.pl/faktoring-ile-kosztuje-oraz-co-wplywa-na-jego-cene-krotki-przewodnik/
Temat responsywnych stron internetowych jest obecnie “na fali” – wszędzie się o tym mówi, a firmy coraz chętniej inwestują w responsywne strony WWW. Nic dziwnego, obserwując bowiem zagraniczne rynki można wyciągnąć prosty wniosek – opłaca się mieć mobilną stronę. Tak więc powrócę jeszcze na chwilę do Media Queries, http://planeta.php.pl/archiwa/2013/3/1